Robbert van der Vegt
Oprichter van Opvoed-dingen. Sinds 1986 werkzaam in de Jeugdhulpverlening. Voornamelijk als groepsleider, gezinsbegeleider en organisator van (buitensport)activiteiten.
"Het aanbieden van activiteiten als middel om jongeren te ondersteunen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen en een reeƫl zelfbeeld". Dat is kort gezegd een voor jongeren werkzame en plezierige manier om hulp te accepteren bij de moeilijkheden die zij in hun leven ervaren.
Corrie van der Vegt
Als voormalig docente Tekenen/Handvaardigheid en pedagogisch medewerker BSO vooral actief op het creatieve vlak, waarbij de interesses en creatieve vaardigheden van jongeren leidend zijn voor de weg die wordt ingeslagen. Activiteiten als schilderen, boetseren, stofbewerking en andere handvaardigheden zoals koken en bakken, vormen een onderdeel van de individuele begeleiding van jongeren. Maar ook bewegen is een vast onderdeel in de vorm van wandelen (hond uitlaten) of yoga.
Rody Weijs
Werkzaam bij Ruimte! voor Opvoed-dingen vanaf maart 2017.
"Bij Ruimte! willen wij jongeren een plek bieden waar zij zich vertrouwd en gehoord voelen. Door middel van 1-op-1 begeleiding kunnen wij aansluiten bij de behoeftes en interesses van de jongere en waar nodig aansturing bieden waardoor grenzen kunnen worden verlegd. Het format, 1-op-1 begeleiding sluit aan bij mijn idee waarop ik jongeren wil ondersteunen en begeleiden. Het start punt waar, in mijn ogen het opbouwen van vertrouwen belangrijk is, tot het behalen van persoonlijke doelen of op zoek gaan naar nieuwe hobby's en interesses door middel van het uitvoeren van onbekende of leuke activiteiten. Humor en voorspelbaarheid zijn een mooi middel waardoor jongeren mij accepteren en toestaan in het proces."
Leonie Hemeltjen
"Mijn naam is Leonie. Ik werk sinds november 2022 bij Ruimte voor Opvoed-dingen, hiervoor heb ik de opleiding tot psychomotorisch therapeut afgerond. Verder heb ik ongeveer drie jaar zwemles gegeven aan jongeren. Ook heb ik verschillende jongeren begeleid in het in beweging komen, zowel fysiek als mentaal. Ik hou van een grapje op zijn tijd en geloof erin dat wanneer een jongere in zijn kracht wordt gezet er nieuwe deuren zullen openen."
Nick Grundel
"Mijn naam is Nick Grundel. Ik werk vanaf mei 2022 bij Ruimte voor Opvoed-Dingen. Hiervoor heb ik de opleiding 'Gespecialiseerd pedagogisch medewerker' gedaan. Uit mijn toemalige stage is een arbeidsovereenkomst gekomen en ben ik een half jaar werkzaam geweest op een woongroep voor jongeren met beperkingen. Samen op zoek gaan naar leuke of nieuwe activiteiten om een goede band op te bouwen en nieuwe hobby's te zoeken. Ik vind het erg leuk om actief, creatief of in spelvorm bezig te zijn. Van nature ben ik een erg rustig en duidelijk persoon. Deze competenties zijn helpend voor een goede connectie met jongeren."
Arnaud Gerritsen
"Ik ben Arnaud Gerritsen en ik ben sinds oktober 2022 werkzaam bij Ruimte voor opvoed- dingen. Mijn expertisegebied is autisme. Voor dat ik bij Ruimte ben komen werken, heb ik meer dan 12 jaar jongeren begeleid met een vorm van autisme. Mijn ervaring is, dat de jongeren zich vaak onbegrepen voelen door hun omgeving en/of eerdere ervaringen in de hulpverlening. Hierdoor ontstaat er bij de jongere vaak een negatief zelfbeeld en/of onbegrepen gedrag. Mijn passie en bevlogenheid is, om de jongeren weer te laten (her)ontdekken wat hun kwaliteiten zijn en waar hun kracht ligt. Door de vele faciliteiten die Ruimte bied, kan ik samen met de jongere, hier op verschillende manieren mee aan de slag. Beweging en creativiteit zijn hierin voor mij de twee belangrijkste aspecten om mee te werken. Ik ben een sportief persoon en rustig van aard. Mijn houding is open en neutraal."
Peter Leemeijer
Sinds de start van het project Ruimte is Peter betrokken geraakt bij Opvoed-dingen. Peter is tuinliefhebber en hij verzorgt deels de tuin bij Ruimte. Daarnaast verricht Peter belangrijke hand- en spandiensten en concierge-taken.
Ook begeleidt Peter soms jongeren en geeft ze de ruimte om zelf sturing te geven aan de ochtend en gezamenlijk tot een plan te komen.